Aquifers

Benjamin Swanson

Reino Unido,

U.K., 1989

  • Benjamin initially came to photography from a background in sculpture and installation, and as a result his images demonstrate an acute material and spatial literacy. His compositions are beautifully stripped back to balance light, texture and space.

    Early project ‘The Conquest of Materials’ set the foundation for this interest, and led him to embark on a Masters in Contemporary Photographic Art at the University of Westminster, where he produced key body of work ’The Isolation of Objects’.

    Benjamin has been shortlisted as a Magnum Emerging Photographer, and his personal projects featured in British Journal of Photography, and Source Photographic Review, amongst others.

    His commercial and editorial clients include Adidas, Aeos Beauty, Aston Martin, Audi, Breitling, Brewdog, Cartier, De Beers, Dezeen, Ermenegildo Zegna, The Financial Times, Gentleman’s Journal, Globe-Trotter, Harry’s, HAY, Leica, Loewe, Louis Vuitton, LYMA Beauty, Moncler, Nike, The Outnet, Plumen, Port, Q-P Magazine, Range Rover, Rekorderlig, Saint Ogun, Selfridges, The Telegraph, Uber, Wallpaper* Magazine, and Wired Magazine.

  • Inicialmente, Benjamin llegó a la fotografía con experiencia en escultura e instalación y, como resultado, sus imágenes demuestran una aguda alfabetización material y espacial. Sus composiciones están bellamente minimalistas para equilibrar la luz, la textura y el espacio.

    El primer proyecto, "La conquista de los materiales", sentó las bases de este interés y lo llevó a realizar una Maestría en Arte Fotográfico Contemporáneo en la Universidad de Westminster, donde produjo una obra clave, "El aislamiento de los objetos".

    Benjamin ha sido preseleccionado como fotógrafo emergente de Magnum y sus proyectos personales han aparecido en British Journal of Photography y Source Photographic Review, entre otros.

    Sus clientes comerciales y editoriales incluyen Adidas, Aeos Beauty, Aston Martin, Audi, Breitling, Brewdog, Cartier, De Beers, Dezeen, Ermenegildo Zegna, The Financial Times, Gentleman's Journal, Globe-Trotter, Harry's, HAY, Leica, Loewe, Louis. Vuitton, LYMA Beauty, Moncler, Nike, The Outnet, Plumen, Port, Q-P Magazine, Range Rover, Rekorderlig, Saint Ogun, Selfridges, The Telegraph, Uber, Wallpaper* Magazine y Wired Magazine.

 

Aquifers

  • Upon researching the effect of rising sea levels in the UK, Benjamin discovered that this issue is occurring close to home. More saltwater is travelling further, in to our rivers, lakes, and estuaries - eventually absorbing in to the earth and retained in water bearing rock called ' Aquifers’. It is within this rock that water for our household services, drinking water, and agricultural use is accessed.

    These issues are already having a destructive impact on plant life and access to clean water. Photographing organic materials, plants, and rocks collected from a local estuary near his home in Brighton, Benjamin hopes to bring the drama of the river to the studio.

  • Al investigar el efecto del aumento del nivel del mar en el Reino Unido, Benjamin descubrió que este problema ocurre cerca de casa. Más agua salada viaja más lejos, hacia nuestros ríos, lagos y estuarios, y finalmente se absorbe en la tierra y se retiene en rocas que contienen agua llamadas "acuíferos". Es dentro de esta roca donde se accede al agua para nuestros servicios domésticos, agua potable y uso agrícola.

    Estos problemas ya están teniendo un impacto destructivo en la vida vegetal y el acceso al agua potable. Al fotografiar materiales orgánicos, plantas y rocas recolectadas de un estuario local cerca de su casa en Brighton, Benjamin espera llevar el drama del río al estudio.

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